DROGA P14 Z ŻABLJAKA DO PLUŻINE — NAPIĘKNIEJSZA TRASA CZARNOGÓRY na 25 fotografiach

Trasa P14 z Plużine do Żabljaka
Trasa P14 z Plużine do Żabljaka to nie tylko najpiękniejsza droga Czarnogóry. To także jedna z najpiękniejszych górskich tras Europy.

Nasz kolejny wpis z wielkich bałkańskich wakacji 2019 zdecydowaliśmy się poświęcić drodze, jaką mieliśmy okazję przebyć między Plużine a Żabljakiem. Nie będzie to standardowa notatka, lecz po prostu galeria 25 najpiękniejszych fotografii z tej trasy. Szosa ta prowadzi przez Park Narodowy Durmitoru i oznaczona na mapach jest jako P14.

My ją pokonaliśmy razem z Bartkiem w lipcu tego zorganizowanym transportem prywatnym z Plużine. Lodowce ukształtowały tutejszą rzeźbę terenu, którą mogliśmy podziwiać mknąc w kierunku Żabljaka przez wieś Trsa, przełęcz Prijespa (1884 m n.p.m.) i Sedlo (1908 m n.p.m.). Sami podziwiajcie na zdjęciach najpiękniejszą drogę Czarnogóry z Żabljaka do Plużine:

Trasa P14 przejezdna jest tylko późną wiosną i latem. Ponoć nawet do końca maja potrafi zalegać tutaj śnieg. Niestety nie kursuje po niej żadna komunikacja publiczna i musieliśmy wynająć transport prywatny. Za kurs Plużine – Żabljak zapłaciliśmy 50 € za samochód. Wyszło to taniej niż wypożyczenie auta a widoki, były jednymi z najpiękniejszych w życiu. Mógłbym je porównać tylko do Gruzińskiej Drogi Wojennej

Gdy już dotarliśmy pod wieczór do czarnogórskiego Zakopanego, a taki status ma Żabljak, następnego dnia wybraliśmy się do Parku Narodowego Durmitor. Najpierw na lekki spacer wokół Czarnego Jeziora, a potem na jeden z kilkunastu szczytów tego masywu Alp Dynarskich. Savin Kuk chwilami nas przyprawił o trochę strachu (musieliśmy ewakuować się przed nadciągającą burzą gradową), ale na zachętę, abyście poczytali kolejne wpisy z górskiego wnętrza Czarnogóry (a nie tylko obejrzeli galerię zdjęć z tras Żabljak – Plużine) kilka fotek z serca gór:

Jeżeli podobał Ci się nasz wpis oraz droga P14 z Żabljaka do Plużine a chciałbyś więcej informacji, zdjęć oraz filmów zapraszamy do wsparcia bloga i  polubienia NASZEGO FEJSBOOKA. Dziękujemy 🙂 🙂 🙂